مثل عسل

فکرهایی برای زندگی و مرگ شیرین

مثل عسل

فکرهایی برای زندگی و مرگ شیرین

یک تجربه موفق

محمد نمازی | يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

حدود 8 سال است که افتخار حضوردر ستاد توسعه فناوری نانو را دارم. جایی که برای فناوری نانو در کشور برنامه ریزی و فعالیت های این حوزه را مدیریت می کند. کسانی که با نانو در ایران سر و کار دارند، می دانند که این حوزه در کشور ما، به نوعی خاص و قابل توجه سر و سامان دارد و موفقیتش در سیاست گذاری و برنامه ریزی، نمونه ای موفق یا الگویی برای سایر کارهای کشور است. تا آنجا که رهبر عزیز، حضرت آیت الله خامنه ای در یازدهم اسفند ماه سال 93، فرمودند: « (پیشرفت فناوری نانو در کشور)، نمونه‌اى است که ما بتوانیم در همه‌ى کارهاى کشور از این نمونه تبعیّت کنیم و آن را معیار قرار بدهیم.» با اندکی توجه به این سخن آیت الله خامنه ای، جایگاه ویژه فناوری نانو در بین مجموعه کارهای علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور مشخص می شود. اما چرا کارِ این فناوری که از ابتدای دهه هشتاد در کشور آغاز شده است، به جایی رسیده است که می تواند نمونه ای باشد که به فرموده رهبر انقلاب باید بتوانیم در« همه کارهای کشور از آن تبعیت» کنیم؛ عوامل مختلفی دارد. من در عمر حضور در این مجموعه، برخی از این عوامل را درک کرده و برخی دیگر را از بزرگان شنیده ام. یعی خواهم کرد، در یادداشت هایی، برخی از این عوامل را یادآور شود. 

پی نوشت 1: رهبر معظم انقلاب، حدود 2 سال قبل، فرموده اند که کار فناوری نانو در کشور، می تواند معیاری برای همه کارهای کشور باشد! قطعا ایشان قصد تعارف یا تملق نداشته اند. بعد از بیان این سخن، فکر می کردم، خیلی ها به ستاد مراجعه خواهند کرد که شما چه کار می کنید که رهبر انقلاب چنین سخنی را درباره کارهای شما فرموده اند. اما تا جایی که بنده اطلاع دارم، کسی برای طرح چنین پرسشی سراغ ستاد نیامده است. به خصوص نهادهای انقلابی و حزب اللهی که ادعای تبعیت از مقام ولایت را دارند. متاسفانه ما همیشه در جست و جوی چیزی عجیب و غریب می گردیم و فکر می کنیم و آنچه داریم را قدر نمی دانیم.


دستنوشته رهبر عزیز انقلاب برای نانو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی